Hold til højre - ka' du, så ska' du!
En løftet pegefinger
Hvad drømmer både outdoor-typen og hipsteren om?
Ny kampagne for Drømmeland udfordrer YouTube-formatet
Ny utraditionel fødselsdagskampagne for Drømmeland er rullet hen over digitale skærme i de forgangne uger. Anledningen er noget velkendt, Drømmeland er nemlig blevet et år ældre og kan nu sætte 49 lys i lagkagen, men tilgangen har været meget anderledes end ”plejer”.
De 16.000 kilometer mellem Danmark og Australien var ikke den eneste udfordring, da DBU skulle samle nationen om at støtte kvindelandsholdet til VM i Australien og New Zealand.
Det stærkeste modsvar er markedsføring, der ikke føles som markedsføring, men i sin egen ret gør sig fortjent til opmærksomheden. Og vi håber, det er sådan, alle vil tage imod vores og TV 2 creative's nye optakt til TV 2’s dækning af VM i fodbold! Huttelihut!
Netto vs. Irma – historien om et snappy comeback
En mandag morgen opdager Irma, at Netto har placeret bannere og outdoors foran flere Irma-butikker med budskabet ”Få råd til at gå i Irma. Gå i Netto.” Som discountkæde langede Netto ud efter Irma, som altid går efter en høj kvalitet og derfor er dyrere.
Irmas forhold til kunst er noget særligt, og det er efterhånden mange år siden, at de første kunstsamarbejder optrådte i Irmas butikker.
Ensomhed er et alvorligt problem i vores samfund og rammer både børn, unge, voksne og ældre. I 2022 dedikerede Coop sin store julekampagne til kampen mod ensomhed.
DSB’s omdømmescore blev løftet med mere end 40%, fordi vi fik det til at handle om menneskerne fremfor togene.
C More har været på det danske marked i mere end et årti, men er ikke for alvor lykkedes med at indtage en klar position i danskernes bevidsthed eller en stærk position på markedet.
Frugt & Grønt…gult, blåt og rødt
Med fuld skrue på indtryk og farver, satte vi den vigtigste afdeling i en dagligvarebutik, i det bedste lys.
Vi tog en lille diskret julestamgæst, gav den en alt for høj pris, en god historie og et godt formål, for at få kunderne til at donere i en tid, hvor mange andre beder om en ekstra skilling til velgørenhed.
Vi lavede en klar forbindelse mellem danskernes hverdag og Andel, og gjorde det klart for deres 2,8 millioner kunder, hvem Andel er og hvorfor deres ambitiøse budskab er relevant – lige meget om man bor på Christianshavn eller i Kirke Hyllinge.
Vi gav ordet ”hjælpepakker” en ny betydning og viste Irmas nære bånd til en spirende iværksætterånd, som altid sørger for spændende varer på hylderne – og samtidig steg de små producenters salg med 100% i en svær tid.
Ved hjælp af geosegmentering, en overdimensioneret bagel, en lodløs lodtrækning og en fiktiv medarbejder, fik vi andelen af bonuskøb i Coops butikker til at stige med 24,5% i forhold til samme periode sidste år.
I en pitchrunde med 24 andre bureauer skabte vi ny brandplatform, der gav Klasselotteriet en tydelig stemme og brand position ved at hylde dem som yder en indsats.
Her tog vi en lille ærgerlig situation og vendte den til et smil på læben.
Med ubesværet dans viste vi, hvor let en af dagligdagens pligter kan gøres og skabte en stigning på 185% til Coops Scan&Betal.
Her skabte vi opmærksomhed for et særligt tilbud til en særlig gruppe kunder, ved at fange nogle ikke så almindelige, men utroligt fine øjeblikke, på nogle ellers tilsyneladende almindelige indkøbsture.
Friends børnetøj er Coops eget varemærke med alle de gode egenskaber, du kan forvente dig af produkter fra Coop- familien. Tøjet er af høj kvalitet, funktionelt, testet, sikkert og veldesignet - og til en god pris, så alle kan være med.
Baseret på et etnografisk studie udviklede vi en kommunikationsstrategi, der handlede om, at DSB og de unge skal tættere på hinanden.
Vi udviklede en app, hvor kunderne kunne ’Få tiden tilbage’. Kundernes tabte tid i Togbus fik de tilbage minut for minut i fjern- og regionaltog.
Et simpelt kreativt greb drev kunderne ind på et site, hvor de kunne tippe om deres gastronomiske opdagelser og få deres yndlingsproducenter på hylderne.