Play

Lille mandel, kæmpe forskel

Kunde: Irma
Resultater:

  • 3.872 mandler blev solgt.
  • Der blev indsamlet 96.800 kr til Mødrehjælpen.
  • Opslaget blev det mest likede opslag i Irmas historie på både Facebook, Instagram og LinkedIn og opnåede et reach på 762.999.

Julen er traditionernes tid. Ikke kun når det kommer til risalamande, juletræssang og adventskranse, men også når det kommer til danskernes gavmildhed. Julemåneden er der hvor danskerne har en større tendens til at donere penge til gode formål, og derfor er det også her, at alle de velgørende organisationer er ude og opfordre til at give en skilling.

Det gælder også for Irma, som i mange år har samlet ind til Mødrehjælpen og deres arbejde for udsatte børnefamilier. Traditionelt er det sket ved f.eks. ved at sælge plakater, til/frakort og ved exceptionelt at tage penge for deres gratismagasin, Krydderiet. Men nu skulle der andre svær på stegen.

For at stå ud i donationsræset blev strategien at skabe en alternativ donationsmulighed, som tog udgangspunkt i noget som danskerne allerede har et forhold til i julen, fremfor at opfinde noget helt nyt som ingen har brug for.

Én ting er sikkert…

Om der skal and eller flæskesteg på bordet, er forskelligt fra hjem til hjem – men én ting der er så sikkert som amen i kirken, er den særlig gaveudløsende mandel i risalamanden. Derfor foreslog vi Irma at lade den smuttede mandel være velgørende og prissatte den til 25 kroner stykket, hvor alle pengene skulle gå til Mødrehjælpens arbejde.

En kæmpestor mandelgave til udsatte børnefamilier

Med historien om årets dyreste mandel, kom budskabet frem i medierne og blev taget godt imod af Irmas kunder. Det første år blev der solgt 3.872 mandler, hvilket betød at blev indsamlet hele 96.800 kroner. Opslaget om Irmas Mandel er det mest likede opslag nogensinde i Irmas historie på både Facebook, Instagram og LinkedIn og opnåede et reach på 762.999. Og det var kun det første år.

Nogle gange kan selv den mindste mandel, gøre en kæmpe forskel – især når den er økologisk.

Mere af vores arbejde

Irma

#TænkSmåt

Vi gav ordet ”hjælpepakker” en ny betydning og viste Irmas nære bånd til en spirende iværksætterånd, som altid sørger for spændende varer på hylderne – og samtidig steg de små producenters salg med 100% i en svær tid.