Play

Unge har brug for egne spor

Kunde: DSB
Resultater:

  • DSB Ung har rekordhøj relevansscore 76% over DSB-benchmark
  • Unges overvejelse af tog på rejser over Storebælt er steg med 42%
  • Ung-andel ’over Storebælt’ er steg med 62% – og drev DSB’s vækst i rejsende i 2019
  • Læringer fra DSB Ung har bidraget til tonalitet, korte filmformater, brug af content, SEM, always-on og retargeting i øvrige indsatser

I en tid hvor der hele tiden kommer nye alternativer til togturen, er det vigtigt for DSB at gøre sig attraktive for de unge. De kan nemlig sagtens komme fra A til B uden at have toget med i overvejelserne. 

 

Der ikke én måde at være ung på

Det ikke nemt at fange de unge. Det er en fejl at tro, at man kan tale ens til alle unge. Ud fra research og en etnografisk undersøgelse fra Epinion valgte vi derfor 8 forskellige indsigtsspor, som dannede fundamentet til en platform målrettet de unge. Alle indsigterne var dybt forankret i livet som ung, og en overordnet indsigt bandt dem alle sammen. Nemlig at man som ung søger efter et ståsted i livet.

Med udgangspunkt i de 8 indsigtsspor skabte vi platformen ”Det er din rejse”. Med den kunne DSB tale til de unge lige der, hvor de er i livet – på deres rejse. Hver af de 8 indsigtsspor koblede vi sammen med et DSB-produkt og producerede små stemningsfulde film, hvor vi skabte forbindelser mellem de unges liv og de muligheder, DSB kan tilbyde.  

Platformens stærke overordnede indsigt har givet DSB mulighed for at lave redaktionelt indhold og branded content. Det har bl.a. kastet podcasten ”Rejsen” af sig, som er skabt i samarbejde med Heartbeats. 

Indholdet, der er udviklet på baggrund af platformen ”Det er din rejse”, har vist de unge, at DSB ser, hvor de står i livet – og at DSB er et alternativ, der passer ind i de unges rejse i livet. 

 

Play

Play