Play

#TænkSmåt

Kunde: Irma
Resultater:

  • Salget af produkterne steg med 100% i Irmas butikker,
  • Kampagnen havde 8920 engagements på SoMe.
  • Der blev sendt 621 #tænksmåt-hjælpepakker afsted, fyldt med 5517 varer fra de små producenter.

Awards og priser: 

  • Guldvinder ved Creative Circle Awards 2021

 

Da Covid-19 lukkede hele verden ned i foråret 2020, var det svært for mange at finde et ben at stå på og især for de små virksomheder, iværksættere og ildsjæle. Irmas mange samarbejdspartnere, der knokler for at innovere den danske madscene, havde set frem til et forår med spirende salg på markeder, restauranter og cafeer. Og nu var alt lukket. 

Så før ildsjælene fik for mange grå hår af at vente på hjælpepakker, kom Irma til os.

 

De små producenter har altid spillet en stor rolle

Noget af det, som gør Irma til noget specielt hos danskerne, er forventningen om at der er noget helt særligt at finde, når man går på opdagelse på hylderne. Derfor er de små ihærdige producenter så vigtige for Irma.
Blot en uge efter Danmark lukkede ned, havde vi udviklet konceptet #TænkSmåt, med en for plan, der skulle støtte de små producenter. Mens alle ventede på hjælpepakker, lavede vi vores egne. Seks forskellige pakker som danskerne kunne købe, fyldt med blandede lækkerier fra 24 små producenter. 

Vi identificerede alle de kanaler som Irma havde til rådighed og dedikerede dem eksklusivt til deres små samarbejdspartnere. Og her mener vi alle! Print annoncer, bannere på internettet, sociale medier og – ikke mindst – Instagram-takeovers, hvor producenterne viste deres produkter frem ”behind the scenes”.

#TænkSmåt hjalp stort!

Producenterne fik både ekstra hyldeplads, online tilstedeværelse og et salg der gik ubeskåret til dem selv, uden en økonomisk fortjeneste til Irma.

Salget af produkterne steg med 100% i Irmas butikker, kampagnen havde 8920 engagements og der blev sendt 621 #tænksmåt-hjælpepakker afsted, fyldt med 5517 varer fra de små producenter.

Og allervigtigst, blev hånden holdt under nogle af Irmas vigtigste samarbejdspartnere – de små producenter.

Mere af vores arbejde

Irma

Lille mandel, kæmpe forskel

Vi tog en lille diskret julestamgæst, gav den en alt for høj pris, en god historie og et godt formål, for at få kunderne til at donere i en tid, hvor mange andre beder om en ekstra skilling til velgørenhed.