Play

Bo har en bagel at plukke med dig

Kunde: Coop

Resultater:

  • I kampagneperioden steg antallet af transaktioner betalt med bonuspoint med 24.5% ift. samme periode året før.

Coops medlemmer havde mere end 250 millioner bonuskroner stående, helt ubrugte og glemte, på deres bonuskonti. Og da de ikke skaber nogen værdi der – hverken for medlemmerne eller Coop – blev vi sat på sagen.

 

Gulerod fremfor pisk

Traditionelle husk-det-nu-tilgange havde vist sig ikke at virke. Derfor gik vi alternativt til værks. Vi ville tale ind i danskernes forkærlighed for konkurrencer på den måde sætte fokus på den ubrugte bonus.

Play

Et stort rundt nul

Vi udviklede en lodløs lodtrækning, som alle medlemmer automatisk var med i, hvor tilfældige fik et stort flot nul efter deres optjente bonus – en tidobling! For at se om de havde vundet, skulle medlemmerne ind og tjekke deres bonus og på den måde blev de opmærksomme på, at de havde bonus stående, uanset om de havde vundet eller ej.

En fiktiv medarbejder ved navn Bo Nussbaum blev vores talerør. Han kunne kigge direkte i linsen og levere budskabet om de glemte bonusmillioner og lodtrækningen. En surrealistisk stor bagel hjalp ham både med at fange folks opmærksomhed og visualisere det nul medlemmerne kunne vinde.

I en underholdende herofilm fik Bo medlemmerne med på legen. Derudover talte Bo direkte til medlemmer i de mere glemsomme postnumre i en serie geosegmenterede film i særligt udvalgte områder – bl.a. fik Holbæk, Svendborg og Bornholm en personlig meddelelse fra Bo, hvor han opfordrede dem til at få tjekket, om de havde fået et nul og selvfølgelig huske at bruge deres bonus.

Derudover kørte kampagnen på en lang række medier både online og offline. Og den virkede. I kampagneperioden steg andelen af betalinger foretaget med bonus med hele 24,5%sammenlignet med samme periode året før. 

På den måde fik en lodløs lodtrækning, en Bagel og en Bo støvet medlemmernes ubrugte bonuskroner af.

Play

Play

Play

Mere af vores arbejde

Coop

Scan & Betal

Med ubesværet dans viste vi, hvor let en af dagligdagens pligter kan gøres og skabte en stigning på 185% til Coops Scan&Betal.

SuperBrugsen

Babyscanner

Her skabte vi opmærksomhed for et særligt tilbud til en særlig gruppe kunder, ved at fange nogle ikke så almindelige, men utroligt fine øjeblikke, på nogle ellers tilsyneladende almindelige indkøbsture.