Republica lancerer dedikeret AI Studio
Republica lancerer en dedikeret AI afdeling, kaldet Republica Studios.
Spejder Sport blæser til frihedskamp
Spejder Sport lancerer ny kampagne og starter samarbejde med bureauerne Republica og Hearts & Science.
Retail medier er en game changer
Det giver både mening og indtjening for retailere at invitere brands til at annoncere i digitale og fysiske retail miljøer. Og det er jo netop essensen af retail medier, som allerede er et stort fænomen i udlandet. Men måske gemmer der sig en endnu større og ofte overset mulighed for de retailere, som griber det rigtigt an?
Hvad siger en virksomheds kommunikation om dens tilgang og syn på nutiden og fremtiden, og hvordan kan en virksomheds kommunikation være en væsentlig del af rent faktisk at komme godt igennem en krise og styrket ud på den anden side?
Republica lander stor, grøn og global kunde
Republica har taget Biobag med på en ambitiøs rejse fra produktionsvirksomhed til internationalt brand.
Innovation er motoren i strategisk brand udvikling
Gennem interviews med en række marketingansvarlige for store brands i Danmark har vi undersøgt, hvilken rolle innovation spiller i den strategiske udvikling af deres brands.
Det sociale medielandskab er i evig forandring. Nye funktioner, formater og måder at interagere på opstår og bliver tilpasset (for)brugernes konstant skiftende behov.
”Jeg fatter ikke, vi ikke har Wass inde”
Ny kampagnefilm fra Republica og TV 2 Creative hypnotiserer unge fodboldfans tilbage til EM ’92.
Coop går sammen med Rasmus Seebach i stor kampagne
Coop og musikeren Rasmus Seebach vil tage livtag med ensomhed i julen og har derfor lanceret stor kampagne sammen. OMD og Republica står bag.
Debat: Sæt den rette pris på influencere i en krisetid
I takt med den stigende inflation og en potentiel økonomisk krise har influencer-marketing brug for at blive tæmmet – og prissætningen skal blive endnu skarpere – skriver Karoline Boysen, Head of Social hos Republica. Her giver hun tre råd til branchen.
Både Netto og Irma vinder i reklame-infight
Afsluttende status på drilleriet mellem Irma-pigen og skotsk terrieren: Irmas marketingchef retter på tidslinjen, og Hanne Feldthus kårer to vindere – og giver Irma ros for hurtighed og elegance.
Irmas Kina-sko bliver fornyet af kunstner
Henrik Vibskov har skabt et nyt design til Irmas ikoniske Kinasko samt 40 designs til muleposer. Republica står bag kampagnen.
Bureaudirektører: Kunsten at sige nej til en kunde
Det kan være svært at sige nej til en kunde, og der undervises ikke i emnet. Her fortæller 5 bureaudirektører og 1 kreativ dir. hvornår og hvordan, de takker nej til opgaver.
Bureaudirektør: Marketing-afdelinger drukner i drift
Planer om at udvikle og innovere drukner i den daglige drift, lyder det i en stikprøve blandt en række store danske virksomheder lavet af bureauet Republica. Det bekymrer bureaudirektør Niels Henrik Eriksen.
Ups, nu presser EU dig på dine tilbudspriser
Klumme: Nye EU-regler betyder, at danske retailere mister en række højtelskede muligheder for at sætte varer på slagtilbud. Niels Henrik Eriksen, adm. direktør i reklamebureauet Republica, opfordrer retailerne til at spørge sig selv, om ikke tiden nu er inde til at gøre op med den komplekse prismarkedsføring og følger op med fem gode råd.
Republica bag “historisk stor” kampagne for C More
C More Danmark har indgået et samarbejde, hvor de kan tilbyde tusindvis af timer med krimiserier. Det vil de gerne fortælle danskerne med en kreativ dramatisering. Se filmene her, som Circus Alphaville står bag.
Republica mere end fordobler millionoverskud
Bureauet Republica har mere end fordoblet sit millionoverskud i netop offentliggjort regnskab. Det vækker stor glæde hos CEO Niels Henrik Eriksen, der især jubler over det bedste driftsresultat i 10 år.
Bureaudirektør: Jobsamtalerne har forandret sig
Bureauer har alle dage tilpasset sig kunderne. Er tiden kommet til også at tilpasse sig medarbejderne? Visse ting har i al fald forandret sig – også tilgangen hos Repulica. Bureauet vil bedømmes på sine rammer og ikke bortdømmes for sin beliggenhed.
Kampagne for svinedyr flæskesteg gav Irma rekordsalg
Kampagne af Republica sikrede Irma rekordsalg af supermarkedets dyreste flæskesteg.
Kampagne skal få folk til at huske deres penge
Coops medlemmer har over 250 mio. kr. til gode i medlemsbonus. Men de glemmer at bruge dem, og det vil en aktuel kampagne fra Coop og Republica lave om på.
Klasselotteriet ude med ny brandplatform
Den nye platform skal hylde alle dem, der hver dag gør en indsats. Se den nye film her.
Republica henter digital profil ind i bestyrelsen
Andreas B. Iversen træder ind i bestyrelsen hos det Coop-ejede reklamebureau, Republica.