Klasselotteriet kommer i dag ud med en kampagne på baggrund af en ny brandplatform.
Det er Republica, der sammen med Klasselotteriet står bag den nye platform, idet bureauet blev valgt i november sidste år efter et udbud.
En del af opgaven for det nye leadbureau var at skabe fornyelse og vækst samt skabe større forståelse for, at Klasselotteriet gør noget godt, som fx at give overskuddet tilbage til danskerne gennem udlodningsmidlerne. Det skriver Klasselotteriet i en pressemeddelelse.
”Den nye brandplatform har fået et meget enkelt udtryk, og platformen hylder alle dem, der hver dag gør en indsats,” siger Terese Johannesen, marketingdirektør hos Klasselotteriet, og hentyder dermed også til det nye payoff, der hedder: En indsats værd.
Hun fortsætter:
”Vi sætter sådan set bare strøm til dét formål, Klasselotteriet altid har haft. Siden starten i 1753 har Klasselotteriet taget stort samfundsansvar, og vi bidrager årligt med ca. 100 mio. kr. til udlodningsmidlerne, som støtter dansk kultur og foreningslivet. Så selv om du ikke vinder, når du spiller, så er indsatsen virkelig noget værd for alle dem, der får glæde af udlodningsmidlerne.”
Ifølge CEO hos Republica, Niels Henrik Eriksen, er formålet med den nye kampagne ikke at lave endnu en reklamekampagne eller endnu et reklameunivers:
”Det her handler om reel værdi. Både i livet, når anstrengelserne har været det hele værd – og i lotteriet, hvor man enten vinder eller bidrager til at gøre noget godt gennem udlodningsmidlerne. Og Klasselotteriet har været modige, de sidder på dansk arvesølv, men de har ikke rystet på hånden, når der skulle kommunikeres nye veje.”