Coop går sammen med Rasmus Seebach i stor kampagne

Publiceret af
Dansk Markedsføring

24. oktober 2022

Coop og musikeren Rasmus Seebach vil tage livtag med ensomhed i julen og har derfor lanceret stor kampagne sammen. OMD og Republica står bag.

Coop er i dag gået i luften med en stor kampagne mod ensomhed med musikeren Rasmus Seebach som frontfigur. Det skriver Politiken.

Kampagnen, der er lavet med mediebureauet OMD som idémagere og reklamebureauet Republica som kreativ kraft, er sendt på gaden i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed. Målet er at hjælpe de op mod 600.000 danskere, der ifølge kampagnen var ramt af ensomhed i 2021.

I centrum for kampagnen står et helt nyt nummer lavet af Rasmus Seebach samt et kalenderlys med 25 frem for 24 dage – som viser, at mange, der er ramt af ensomhed, ikke tæller ned til juleaften, men til at julen er forbi. Kalenderlysene vil blive solgt i 600 SuperBrugsen- og Kvickly-butikker landet fra i dag og de kommende måneder.

”Vi er en virksomhed med 156 års historie bygget på fællesskab. Hele ideen i Coop – som jo er ejet af vores 1,9 million medlemmer – er at gøre tingene sammen. Derfor er det naturligt for os at bidrage til kampen mod ensomhed, og vi synes ikke, der er noget bedre tidspunkt til at gøre det, end julen,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander, i en pressemeddelelse fra Coop om kampagnen.

Kampagnen er lavet non-profit og 10 kroner fra hvert solgt kalenderlys går til Folkebevægelsen mod Ensomhed. Målet er at indsamle i alt to millioner kroner til sagen, lyder det i pressemeddelelsen.

Har du kan se video fra Rasmus Seebachs nye sang, der er en hjørnesten i Coops kampagne: