Kampagnen, der er lavet med mediebureauet OMD som idémagere og reklamebureauet Republica som kreativ kraft, er sendt på gaden i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed. Målet er at hjælpe de op mod 600.000 danskere, der ifølge kampagnen var ramt af ensomhed i 2021.
I centrum for kampagnen står et helt nyt nummer lavet af Rasmus Seebach samt et kalenderlys med 25 frem for 24 dage – som viser, at mange, der er ramt af ensomhed, ikke tæller ned til juleaften, men til at julen er forbi. Kalenderlysene vil blive solgt i 600 SuperBrugsen- og Kvickly-butikker landet fra i dag og de kommende måneder.
”Vi er en virksomhed med 156 års historie bygget på fællesskab. Hele ideen i Coop – som jo er ejet af vores 1,9 million medlemmer – er at gøre tingene sammen. Derfor er det naturligt for os at bidrage til kampen mod ensomhed, og vi synes ikke, der er noget bedre tidspunkt til at gøre det, end julen,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander, i en pressemeddelelse fra Coop om kampagnen.
Kampagnen er lavet non-profit og 10 kroner fra hvert solgt kalenderlys går til Folkebevægelsen mod Ensomhed. Målet er at indsamle i alt to millioner kroner til sagen, lyder det i pressemeddelelsen.
Har du kan se video fra Rasmus Seebachs nye sang, der er en hjørnesten i Coops kampagne: