Når en indsats giver gevinst
Kunde: Klasselotteriet
Resultater:
Brand tracking resultater fra EPINION dec. 2021 viste at Afsender-link er tydeligt:
Siden 1753, hvor Klasselotteriet kom til verden, er der sket meget i kategorien med spil og lotteri. Den ædle arbejdssomme institution, har fået selskab af en hel del yngre højtråbende muskelbundter, som overdøver deres budskaber.
Vores strategiske indsats gav gode odds
Derfor var det et vigtigt ankerpunkt i strategien at finde lige præcis den personlighed og brand egenskab, der gør Klasselotteriet anderledes end de andre spiludbydere. Fordi finder man den, giver man et brand en troværdig stemme, som tydeligt kan høres.
En af de tydelige markører er den måde man spiller med i Klasselotteriet. Her kan man selv vælge hvor mange lodder man ligger i puljen. Og jo større en indsats, jo større sandsynlighed for en gevinst.
At yde en indsats, er ikke et tungt lod i livet
Og der er nemlig noget helt særlig ved Klasselotteriets målgruppe – og ved de fleste danskere. De er, i det store hele, glade for tilværelsen og det er ikke nødvendigvis de hurtige løsninger der gør os glade. I større grad værdsætter anderkendelse opnået ved at gøre en indsats, både ift. det private, det faglige og også når det kommer til spil. Og det med at belønne en indsats, er jo netop det som Klasselotteriet gør.
I et kreativt univers satte vi os for at kommunikere den nye brandplatform ”En indsats værd” på tværs af TV, outdoor og digitale kanaler. Den nye brandplatform dannede rammer for en pulje af fortællinger, som indsigtsfuldt kunne vise, hvordan Klasselotteriet hylder dem, som yder en indsats.
Og vores indsats gav gevinst
Historien om hvordan hårdt arbejde giver gevinst, passer også på den her case. Vi vandt pitchrunden og er i dag stolte over at vi er Klasselotteriets bureau.
Men endnu mere stolte, er vi af Klasselotteriets udtalelse om vores arbejde:
“Både i det leverede tilbudsmateriale og i præsentationen af dette var særdeles overbevisende. De udviste stærke strategiske kompetencer og viste med al tydelighed, at de kunne levere sammenhængende løsninger på alle de ønskede parametre, idet de samtidig formåede at vise god forståelse for Klasselotteriets DNA og grundfortælling. Samtidig stillede de op med et stærkt og særdeles erfarent og kompetent team, der uden tvivl vil kunne komplementere Klasselotteriet og kunne opfylde Klasselotteriets behov for strategiske kompetencer på bedste vis.”
Mere af vores arbejde
Frugt & Grønt…gult, blåt og rødt
Med fuld skrue på indtryk og farver, satte vi den vigtigste afdeling i en dagligvarebutik, i det bedste lys.
Ved hjælp af geosegmentering, en overdimensioneret bagel, en lodløs lodtrækning og en fiktiv medarbejder, fik vi andelen af bonuskøb i Coops butikker til at stige med 24,5% i forhold til samme periode sidste år.