Togbureauet (Nordlid og Republica) kom på skinner, da DSB valgte nyt bureau i 2017.
DSB havde siden 2010 oplevet et fald i omdømme og siden 2013 et fald i salg af rejser. DSB ønskede nytænkning og sammenhæng på tre områder: Omdømme, Trafikinformation og DSB Ung.
500.000 danskere tager hver dag toget, og dermed spiller DSB en væsentlig rolle for bæredygtighed, sammenhæng og mindre trængsel i Danmark. Med en så bred berøringsflade er DSB’s omdømme påvirket af mange meninger om og opfattelser af alt lige fra billetpriser, plads i togene og sporarbejde osv. Et helt centralt element i Togbureauets samarbejde med DSB har derfor været at forbedre DSB’s omdømme. Og det er lykkedes over al forventning.
500.000 danskere tager hver dag toget, og dermed spiller DSB en væsentlig rolle for bæredygtighed, sammenhæng og mindre trængsel i Danmark. Med en så bred berøringsflade er DSB’s omdømme påvirket af mange meninger om og opfattelser af alt lige fra billetpriser, plads i togene og sporarbejde osv. Et helt centralt element i Togbureauets samarbejde med DSB har derfor været at forbedre DSB’s omdømme. Og det er lykkedes over al forventning.