De australske roligans
Kunde: DBU
De 16.000 kilometer mellem Danmark og Australien var ikke den eneste udfordring, da DBU skulle samle nationen om at støtte kvindelandsholdet til VM i Australien og New Zealand.
Slutrundens tv-rettigheder lå hos en ikke-landsdækkende tv-station, og imens var samtlige sportsmedier optaget af et Tour de France med Jonas Vingegaard i topform.
Men bevæbnet med fanaktiveringen ”The Kangarooligans” lykkedes det alligevel at vække opmærksomhed og begejstring i både Danmark og Australien.
The Kangarooligans
… forsøgte på overfladen at hverve støtte hos de australske fans – men det egentlige mål var øget medieomtale og at knytte tættere bånd mellem de danske fans og kvindelandsholdet.
På kampagnens Facebook-side kunne danske og australske fans vinde merchandise, lære det danske hold bedre at kende og følge med i deres bedrifter under slutrunden.
The Kangarooligans blev omtalt i danske og internationale medier fra Go’Morgen Danmark til FIFA.com – og ikke mindst indbyggerne i den lille by Denmark i det sydvestlige Australien er blevet roligans for livet.
Mere af vores arbejde
Det stærkeste modsvar er markedsføring, der ikke føles som markedsføring, men i sin egen ret gør sig fortjent til opmærksomheden. Og vi håber, det er sådan, alle vil tage imod vores og TV 2 creative's nye optakt til TV 2’s dækning af VM i fodbold! Huttelihut!
Irmas forhold til kunst er noget særligt, og det er efterhånden mange år siden, at de første kunstsamarbejder optrådte i Irmas butikker.