Play

Velkommen i Frugt & Grønt... gult, blåt og rødt

Kunde: SuperBrugsen & Kvickly

Førstehåndsindtryk betyder alt - også når du skal handle. Det er derfor Frugt & Grønt er den første afdeling du møder i en dagligvarebutik. Kloge hoveder har nemlig fundet ud af, at hvis man her bliver mødt af et overflødighedshorn af inspirerende og mundvandsfremkaldende muligheder, får det resten af butikken til at stråle.

Det er derfor at strategien for kampagnen blev at tage udgangspunkt i SuperBrugsens og Kvicklys Frugt & Grønt afdeling.

Play

Play

Play

Hvorfor taler man kun om grønt?

Det kreative greb blev at have fokus på farverne i Frugt & Grønt. Man glemmer hurtigt hvor vigtige farver er – især i de grå vintermåneder, hvor kampagnen skulle løbe af stablen.

Vi lavede en hyldest til alle farverne i Frugt & Grønt. Hero-filmen blev en tætpakket og sanselig film, der iscenesatte hvor vigtig farver er i vores hverdag – og derfor også i vores mad. Afsluttet med en opfordring til at gøre hverdagen mere farverig, og ikke bare grøn. 

Kampagnen kørte på tværs medier. Hero-filmen og de taktiske film med ugens Frugt & Grønt tilbud kørte på både TV, Youtube og SoMe – understøttet af små film med inspiration til farverig mad. Farveuniverset fortsatte i butikkerne og i tilbudsaviserne. 

Alt sammen med en invitation gøre hverdagen lidt mere farverig i Frugt & Grønt… gult, blåt og rødt – i SuperBrugsen og Kvickly.

Mere af vores arbejde

Irma

Lille mandel, kæmpe forskel

Vi tog en lille diskret julestamgæst, gav den en alt for høj pris, en god historie og et godt formål, for at få kunderne til at donere i en tid, hvor mange andre beder om en ekstra skilling til velgørenhed.

Andel

Vi skulle tænde en gnist

Vi lavede en klar forbindelse mellem danskernes hverdag og Andel, og gjorde det klart for deres 2,8 millioner kunder, hvem Andel er og hvorfor deres ambitiøse budskab er relevant – lige meget om man bor på Christianshavn eller i Kirke Hyllinge.